Photo: slow creations

Photo: slow creations
Threads of life

torsdag 12 augusti 2010

Premiär!

Vill gärna börja med att presentera fotografen till bilden av mig och flera av mina grejer: Ingrid Hellberg, som är en mycket bra fotograf. Är glad att ha fått jobba med henne. Vi hade kul när hon fotade mina grejer vid Slussen i somras. Några bilder som jag kommer att visa är dock redigerade av mig (t ex min profilbild). Visar här en gammal design i form av en tuskaftsvävd tröja i entrådig ull (Fårö-garn), dvs ful-garn (ej eko). Älskar entrådig ull... Denna tröja kan beställas (görs i mån av tid).
Nära Södermalmstorg, Slussen

Nuno: Spilt Personality, 1995 (bomull, dubbelväv)
Tröjan var en del av en kurs i  vävning på Uppsala universitet, där jag tog inspiration från textildesignfirman Nuno (Japan; http://www.nuno.com/). Jag hittade Nuno 1997 när jag var i Japan en längre tid. Rena godisbutiken för textilfetischisten! Inte extremt dyrt heller. De kombinerar ett intresse för och kunskap om både japansk textilhistoria och den globala textilens världsarv som de med sina häftiga idéer omsätter i high-tech.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar